Pfoe, wat was het een drukke week, gevuld met colleges, masterclasses en contentstrategieën bedenken. Laten we beginnen bij het begin: maandag.
Maandag
De week begon met een college van Kim Stolk over monetization, hoe zorg je ervoor dat je content geld in het laatje brengt? Dit college werd mooi aangevuld met een gastcollege van de ‘brand relations manager’ van #FITGIRLCODE, Shelley Barendrecht. We kregen uitleg over advertorials, webshop, banners en affiliate marketing. Maar het belangrijkste advies was misschien nog wel: “Blijf relevante content posten, je lezers willen geen advertentie lezen, wel een relevante post.” We mogen dus nooit onze doelgroep uit het oog verliezen!
Na het gastcollege gingen we zelf weer aan de slag, dinsdag moest er namelijk een masterclass gegeven worden over de brandrelated hashtag ‘#echthema’. Na de nodige voorbereidingen zijn we weer in de trein gesprongen en naar huis gegaan.
Dinsdag
Om half tien hadden we een uurtje tentamentraining, hard nodig, want het eerste tentamen vindt volgende week donderdag al plaats. Reuze spannend dus! Na de tentamentraining konden we meteen verder, want er moest een masterclass gegeven worden. Wij gingen als eerste van start, kregen positieve en behulpzame feedback en konden daarna zonder zenuwen de andere masterclasses volgen. Zo vertelde Bridge PR over #allesvooreenglimlach, Streep PR over #legocreator en lichtte Roots PR ons in over de hashtag #bosmoments.
Na alle masterclasses konden we weer verder aan onze contentstrategie voor Spaces Hofplein. Na een uurtje brainstormen en taken verdelen konden we onze vriendjes van de NS weer opzoeken om huiswaarts te keren.
Woensdag
Op woensdag heeft iedereen van huis uit zijn steentje bijgedragen aan de contentstrategie voor Spaces. Ervoor gezorgd dat de contentstrategie volledig af was en de presentatie gemaakt en voorbereid. De zenuwen begonnen op woensdagavond al, maar we moesten ze nog even in bedwang houden. Want op donderdagmiddag mochten we onze strategie gaan pitchen bij Spaces.
Donderdag
De dag waar we al sinds eind september op wachtten was dan eindelijk daar. We mochten ons concept voordragen aan Spaces! Wederom begonnen we als eerste, om die zenuwen zo snel mogelijk de baas te zijn. Milan en ikzelf deden het woord en ondanks de zenuwen kwam alles eruit zoals we het wilden. Bij het vragenrondje vulde Cynthia nog aan vanuit het publiek. Op onze pitch kregen we mooie feedback, helaas geen podiumplaats dit keer, maar het kan natuurlijk niet altijd feest zijn. We blijven ten slotte ‘gewoon’.
Na deze drukke week kan ieder teamlid zijn individuele portfolio-opdracht nog afmaken en zich gaan voorbereiden op het eerste tentamen. Wens ons succes!
Liefs Laura
Reactie plaatsen
Reacties
Erg leuk om te lezen wat je zoal doe in de week. Opa en oma wensen jullie heel veel succes in de vogende week. Super.